Skryt til STERK

Det er morsomt å få skryt, og spesielt når det er noe vi har jobbet med lenge. Vårt bruksgarn STERK hadde vi på arbeidsbordet i et par år før vi lanserte det. Vi ville lage et mykt og slitesterkt garn. Et som kunne brukes til sokker, men også til gensere og andre sliteplagg. Vi var veldig fornøyde da vi lanserte det i fjor, og det virker det som om dere også har vært.

Men, vi kan jo ikke skryte uhemmet av oss selv (jeg vet ikke hvor troverdig det hadde vært). Derfor er det fint å se at andre setter pris på garnet. Elisabeths verden har i alle fall skrevet en omtale, hvor hun tar for seg sine erfaringer etter at sønnen har brukt sine STERK-sokker i 4 måneder. Takk for omtalen Elisabeth. Vi er veldig glad for at du er fornøyd.

6 kommentar

  1. Hei hei! Jeg er også godt fornøyd med Sterk! Det nupper, men noen hevder at det avtar etter en stund. Og det er jo bare å ta en runde med nuppefjerneren i ny og ne. Jeg syns at de holder fasongen godt, men jeg strikket ganske stramt.
    Hvis dere etter hvert vurderer å supplere med flere farger, stemmer jeg for rooooosa! Deilige, mye, rosa sokker – det hadde vært en sikker vinner 😀 !!

    • Hahaha. Tusen takk Anne! 🙂 Følg med i hyllene til høsten igjen. Da kan det nok hende at det dukker opp mer garn i de fargene du ønsker deg. 😉

  2. Og så er fargene herrilige da 🙂 Jeg er enig med Annepålandet i at sart rosa hadde vært no!

  3. Må jammen legge til litt skryt jeg også. En ting, er at de som «våger» å prøve seg på et nytt sokkegarn (les Sterk), blir uhelbredelig Sterk Fan etterpå, men det jeg egentlig ville fortelle, var en tilbakemelding jeg fikk i dag…. Har en flott og godt voksen dame (vel 80 år) som strikker modeller for meg. Hun har strikket siden hun var 5, så det burde væe et godt grunnlag å bedømme garnkvalitet på. Hun er ikke like sterk på å lese oppskrifter lenger, men enkle plagg strikker hun lett, kjapt og aldeles nyyyyydelig. I dag kom hun inn med det siste hun har laget for meg, – genseren fra Strikk og Bruk i grå Sterk med røde striper i håndmalt Mirasol. Hun skrøt altså så uhemmet over dette garnet, at det var helt morsomt. Noe av det beste hun hadde vert borti. Ikke verst. Tror jeg må få tatt et bilde av kjære Helga med genseren hun har strikket neste gang hun er innom. Skryten resulterte forresten i at to andre kunder som var inne i butikken samtidig, gikk ut igjen med et par nøster Sterk hver i posen, så da er det vel enda to nye fan da 😀

  4. Hahaha, så koselig. Jeg testet å strikke dobbeltstrikk med det i helgen. Det ble veldig jevnt og fint. Absolutt å anbefale.

  5. Vil bare slenge meg med, dette garnet er det mykeste, deiligste nylonforsterka garnet jeg har vært borti, fantastisk initiativ! Bare kjør på med masse flere farger uten å være redd, vi kommer til å kjøpe 🙂 Jeg skal iallfall lage sterksokker og evt annet tilbehør til alle jeg skal gi julegaver til i år…

    For min del er ikke rosa viktig, men noen flere nyanser innen hovedfargene hadde vært storslagent. Og eplegrønt. Osv.

Legg igjen en kommentar

