Et fjell av luer og votter!

Tusen takk til dere som har sendt sokker, votter og luer til barna på Mirasolskolen. Per og Kari reiser på torsdag (følg med her på bloggen for å lese reisebrevene fra dem), og kommer til å ta med seg masse fine strikkeplagg over til skolen. Så langt har vi fått inn 26 luer, 18 par votter og 1 par sokker.

Ble du for sent ute til å bidra? Ikke fortvil. Vi tar imot sokker, votter og luer hele året, samler det opp og tar det med oss neste gang vi reiser: Det kommer dit det skal!

Det er tre fantastiske strikkere som har sendt oss sine bidrag. Denise Samson har strikket hele 14 luer og 18 par votter. Tove Elisabeth Noer har heklet og strikket 12 fargerike luer og Anne Skøyen (Annepålandet) har strikket et par tøffe sokker.

Jeg ble mektig imponert over insatsen til Denise, så jeg tok en telefon til henne for å takke for hjelpen. Hun kunne fortelle meg at alt var strikket i løpet av tre (!!) uker. Det er det vi må kalle en strikkemaskin!

– Jeg er fadder for skolen, og veldig glad i å strikke. Når dere oppfordret på Facebook til å bidra, så måtte jeg bare hjelpe til. Dessuten er det hyggelig å ha noe meningsfylt å drive med. Jeg vet at det blir satt pris på og at det hjelper noen som trenger det, sier Denise.

Samtidig som at hun er fadder, og bidrar med masse hjelp til skolen, har hun også gjort seg selv til en av våre fremste talspersoner og verver nye faddere ved enhver anledning.

– Skolen trenger stadig penger, og til forskjell fra de store organisasjonene så vet jeg at alle pengene  går direkte dit de skal. Ingenting forsvinner i administrasjonskostnader. Derfor er det ekstra hyggelig å fortelle om prosjektet til andre.

Denise har allerede meldt seg som fast sokkestrikkerske, og jeg håper det er flere som har lyst til å bidra, enten om det er én sokk, eller tyve.

Fargerike luer fra Tove Noer

Tøffe sokker fra Anne Skøyen

Oppdtaring: Siden denne blogposten ble skrevet har vi fått inn enda flere votter og sokker. Takk til Dubedåre og Gerd Walle.

Kari viser frem litt av det vi har fått fra Gerd Walle og Dubedåre

6 kommentar

  1. Hmpf, det var litt lite med ett par sokker da – planen var flere men så fikk jeg kink i skulderen og ble satt ut av spill.
    Fint om dere kan komme med en påminnelse om dette i ny og ne + adressen det skal sendes til. Det er så fort gjort at det blir «borte» i en travel hverdag, og det er godt med et liten dytt bak. Eller kanskje en fast reminder i margen på bloggen? Fristen var litt kort denne gangen fra det sto om det i bloggen og til avreise.

    • Ja, Anne. Det var et godt forslag. Jeg går svanger med tanker om oppdateringer for denne bloggen, og det du sier burde være med. 🙂

  2. Moro å kunne bidra, og siden jeg stort sett hekler og strikker av garn fra dere ble det ekstra meningsfylt 🙂 Bidrar gjerne mer i form av luer og skjerf, bare minn oss på det i blogg og på fb.
    Ønsker dere en god tur, og gleder meg til å følge dere på turen gjennom bloggen

  3. Og i dag kom det to poser til, fulle av votter og sokker.
    Det skal bli SÅ moro å overlevere dette om en stund. I mellomtiden sier vi TUSEN takk og lover å skrive mere når vi er der……

  4. Jeg samler strikkeblogger på strikkeblogger.blogspot.com og tok meg den frihet å låne et bilde herfra og oppforder flere til å bli med der. Håper det er ok å låne bilde og at dere får flere strikkere på den måten. 🙂 Skal også legge ut lenke i butikken min. 🙂

Legg igjen en kommentar

