UKESFINALE 3

Det er fredag, og det betyr at det er tredje ukesfinale i vår store jubileumskonkurranse. Vi har fått inn mange fine bidrag, og har plukket ut fem finalister som du kan stemme på.  I vår utvelgelse har vi lagt vekt på at bidraget skal vise finalistens kreativitet. Enten ved at det er egendesignet, ved fin bruk av farger, eller detaljer som kanter/knapper som løfter plagget og gir det noe ekstra. Her er finalistene (avstemmingen finner du nederst, den er åpen til midnatt på søndag).

(PS: Om du har fulgt konkurransen, kjenner du kanskje igjen et par av navnene. Det betyr at det er store muligheter for deg som enda ikke har sendt inn ditt bidrag, for å nå Ukesfinalen neste uke. Det er en uke igjen av de innledende rundene, så hvis du har lyst på en mulighet til å vinne garn for 300 kroner, og et luksussett i våre nye Spectra-pinner, er det bare å sende inn ditt bidrag. Her ser du hva som må til.)

Mona Mono:

Så morsomt med konkurranse! *yey*

Jeg elsker garnet fra du store Alpakka – og er vel spesielt glad i Faerytale…
Her er mitt bidrag til denne ukens konkurranse – en Lace Bolero strikket i Faerytale.
Jeg brukte mindre enn 2 nøster på pinne 4 mm for en Small størrelse.

Karin Hege Ødegård:

Først må jeg si at jeg liker profilen til  Du Store Alpakka. Jeg er ei jente midt i livet, som strikker veldig mye. Når jeg ikke strikker… jobber jeg i flyselskap (eller er det omvendt…når jeg ikke jobber strikker jeg).

Jeg er veldig glad i å reise på eventyr, og har falt for Kinas vidstrakte land. Gamle kinesiske mønster og arkitektur inspirerer meg. Mitt bidrag i konkurransen er en megahit som heter Dragon-lua. Den har jeg strikket til mange av mine venner, også de som sier de ikke kler lue. Den er strikket i dobbel tråd Faerytale og en tråd Mirasol. Rundt kanten har jeg sydd på Swarovski-krystaller, og heklet en blomst og festet i siden.

Jeanette Knedahl:

Denne er strikket i babysilk og hacho og er så nydelig på.
Kjolen er nå blitt en tunika og er masse brukt og akkurat like fin.
Jeg synes hacho garnet gjorde denne kjolen virkelig flott.

Siena Knit:

Denne kjolen er kanskje det mest kreative jeg har våget meg ut på (følger stort sett mønstre). Har brukt dette mønsteret som utgangspunkt.

Jeg ønsket mer farge og mønstre i kjolen, så jeg la til mange striper og andre elementer underveis. Fikk brukt opp mye av cotananigarnet mitt, og ble veldig fornøyd med resultatet. Den er ennå for stor til datteren min, så bilder med modell har jeg dessverre ikke.

Tori Seierstad:

Jeg strikket denne genseren i fjor, av en tråd tynn alpakka fra Du Store
Alpakka og en tråd Rauma Lamullgarn. Mønsteret ba om strikkefasthet på 18,
og slikt garn synes jeg ofte det er vanskelig å finne. I stedet prøvde jeg
meg fram med dobbelt garn, og endte altså opp med dette. En liten
nyanseforskjell mellom grønnfargene gir et litt melert utseende, som jeg
synes ble fint. Og genseren er utrolig myk og varm. Jeg brukte ikke mer enn
13 nøster til sammen, selv med dobbelt garn.

Lykke til!

11 kommentar

  1. Denne likte jeg bare…….nydelig tøy og nydelig modell.

  2. Synest Dragonlua var kjempefin:)

  3. For en hyggelig overraskelse! Gøy å være med her – i særdeles godt selskap. Utrolig inspirerende å se hva andre lager, både når det gjelder farger og modeller.

  4. Her var det ikke lett å velge – så mye fint!!!

  5. Min stemme går til deg!

  6. Min stemme går til deg, Mona Mono!:D

  7. Så morsomt at konkurransen skaper engasjement! Denne finalen er den som har fått flest stemmer så langt. 🙂

  8. […] av UKESFINALE 3 er kåret! Posted on 8. februar 2010 by Kaja Marie Da er vinneren av UKESFINALE 3 kåret. Denne helgen har det kommet inn like mye stemmer som på de to andre finalene, til sammen, […]

  9. […] Fra Ukesfinale 3: Karin Hege Ødegård […]

  10. […] Fra Ukesfinale 3: Karin Hege Ødegård […]

  11. […] er vinneren av UKESFINALE 3 kåret. Denne helgen har det kommet inn like mye stemmer som på de to andre finalene, til sammen, […]

Legg igjen en kommentar

