Lille Hals på fotoshoot

FinnlandshetteNoen av dere har kanskje fått med dere mitt lille strikkeprosjekt i sommer. Nå har Lille Hals, eller Lille Finnlandshette endelig blitt ferdig, og torsdag tok vi bilder av den og resten av «Strikk og bruk»-heftet på Hadeland Folkemuseum. Finnlandshetta er laget som en løs hals, med en hette strikket opp på innsiden. Det gjør at den er lett å variere for å passe best mulig til vær og vind. Brett opp halsen når du vil beskytte ansiktet. Brett den ned, så har du lue og hals. Slipp hetta ned, og bruk den bare som hals, heller brett halsen opp og bruk den bare som lue. I heftet kan dere se alle fire bruksmåtene. Her har dere to eksempler. Lue og hals

6 kommentar

  1. Det var så godt og se dere vel hjem fra ferie !
    Var en stund «litt» redd for basrstrikking/drikking, men med en lillesøster på slep passet hun nok på :O)

    «Lille hals/lue» ble sååå kul !
    Det er nok mange som vil ha en maken til denne, så han får nok mange «søsken» i løpet av vinteren.

    Nå gleder jeg meg til messa.

  2. Ja, det gikk så bra. Det er mange som har sett denne bli til og jeg tror nok at den kan bli en hit denne vinteren.

    Gleder meg også til messa. Full fart og spenning.

  3. Heisann!
    Var innom utsalget på Jaren i dag. Tok noen bilder og la ut på bloggen min. Tusen takk for kjempegod service. Så koselige damer er det ikke hver dag en treffer!!!!
    http://gamleheksa.blogspot.com/2009/08/du-store-alpakka.html

  4. Den är så fin,var hittar man mönstret på denna eller säljer du det.
    denna luva skulle vara nått att ha i vinter när vi åker skidor ,skoter el fiskar.

    Varme hälsningar från Jämtland !

    • Hei, hei. Mønsteret kommer for salg i boken «Strikk og bruk». Vi håper den er klar til å sendes ut i butikkene om et par uker. Hyggelig at du liker den. Jeg har laget den til kjæresten min som skal bo på Svalbard i vinter, så vi får tro han holder seg varm 🙂

Legg igjen en kommentar

