En hund etter alpakka

Det er ikke bare vi tobeinte som setter pris på klær og pledd av alpakka. I går fikk jeg en hyggelig e-post fra en kunde som har strikket en deilig hundegenser til mynden sin. Den heter Bono, og etter at de har vært ute på tur nekter han å ta av seg genseren. Nå har alle Auds venner som også har mynde, gått i gang med gensere til sine hunder, sånn at de skal holde varmen i det barske vinterværet.

Bono i sin hundegenser

En annen hund som virkelig har dilla på alpakka er mammas dvergdachs, Lima. Da jeg var på besøk før jul strikket jeg på et skjerf i Misti, og idet jeg fikk frem strikkepinnene var hun der og nektet å flytte seg.

Lima på et alpakkaskjerf

Og apropos hunder. Min kollega Stella har fått seg en kjempesøt ny valp. Hun heter Echo, er 6 måneder og da hun skulle være med på strikkeklubb i forrige uke slo hun seg ikke til ro før hun fikk seg en egen pute i alpakka. 😉

Echo vår nye butikkhund

Takk for at dere deler historiene deres med oss. Det setter vi virkelig pris på!

3 kommentar

  1. Slike hundegensere vil folk gjerne ha og det er selvsagt spesielt greit nå i disse kalde dager. Det var -28 hos oss idag, og alpakkaene ligger rolig og tygger drøv 😛

    Vi har ikke hunder selv, men kattene elsker alpakkaprodukter. Ikke minst er de glade i å legge med alpakkabjørnene og råfiber fra dyra våre, så vi må redde produktene innimellom…

  2. Lima og Alpakka ja. Hun er helt rå. Har nå i vinterkulda tatt hjem fra butikken det deilige pleddet i Faerytale og Tynn Alpakka – strikket etter mønster fra Strikk en reise til indre ro. Jeg får ikke ha det i fred. Hun ruller seg sammen på det pleddet så snart hun har en sjangs. Siden hun har bursdag i morgen, tror jeg at jeg skal ta et par-tre nøster Nanuk og lage et eget pledd til henne. Kanskje jeg kan lage et litt ekstra stort et og Tove det litt. Da er det muligens håp om at jeg får ha mitt eget i fred 🙂

  3. 🙂 Det høres ut som en god plan.

Legg igjen en kommentar

