Etterlysning: Fotogene mennesker

Cathrine modell for Maskerader 7Du Store Alpakka fyller 10 år i 2009 (hipp hurra for oss). I den anledning skal vi lage en jubileumsutgave av Maskerader, med design fra de siste 10 årene, strikket opp i nye farger. Fordi vi designer for vanlige mennesker, har vi alltid brukt vanlige mennesker som modeller. Og fordi vi designer for mennesker i alle aldre, vil vi gjerne ha to voksne damer i tillegg til de yngre modellene våre. Jeg ser også etter en ung mann jeg kan ta bilder av til nybegynnerboka. Så hvis du er, eller kjenner noen, som passer til beskrivelsene under, så blir vi kjempeglad for å høre fra dere.

Vi ser ikke etter supermodeller, men et ansikt og en flott karakter som lett lar seg fange av kamera. Det er fint om du bor i Oslo eller på Hadeland, eller lett kan ta deg dit.

Kvinne 30-50 år. Small/Medium

Kvinne 50-70 år. Small/Medium

Mann 20-30 år. Small/Medium

7 kommentar

  1. Hei og hopp. Fotomodell for en dag ;)! Dette hørtes artig ut. Jeg kan melde meg på som kandidat. 37 år – 165 cm høy (dvs ikke helt fotomodellhøy), ca 60 kg, str 36/38, brunette – langt hår med krøller – glimt i øyet. I tillegg strikkeglad og en frossensjel, så alpakka er favorittgarnet. Gi meg en melding, så kan jeg sende noen bilder på mail. Bor på Østlandet, så hverken Oslo eller Hadeland er noe geografisk problem :).

  2. Hei, Kaja!

    jeg har en kompis som er interessert i dette hvis det fortsatt er plass. Han er omtrent som meg, atså ca 180 cm og ca 75 kilo.

    Hans Petter har mørk blond/sort hårfarge, et karaterfullt ansikt og glimt i øyet. Litt sjenert sånn til og begynne med, men det gir jo bildet litt ekstra uttrykk

    Han er bosatt på Skarnes, så verken Oslo eller Hadeland bør være noe problem.

  3. Hei Nina og Hans Olav. Så bra at dere er interesserte, men vi trenger noen bilder så vi har litt å ta utgangspunkt i når vi skal velge. Dere må gjerne sende noen til: kaja (dot) marie (at) dustorealpakka (dot) com

    Fint om dere har bilder både i helfigur og portrett. 🙂

  4. Jeg vil bare si at jeg synes det er synd at dere ikke satser på litt større modeller også.

  5. Hei Marianne, det skjønner jeg. Vi har egentlig ingen begrensning på størrelse når det gjelder modeller, men de modellene vi bruker oftest er small og medium, derfor er det lett for oss å velge å strikke nye design i disse størrelsene, fordi vi vet at vi har modeller som passer dem. Men aldri si aldri, dukker det opp ei stilig dame så skal du ikke se bort ifra at hun havner på forsiden av et Maskerader i nærheten av deg! 🙂

  6. Jeg synes det er dumt at dere ikke beregner størrelsene på ting dere har i oppskriftene til store også, jeg finner meg aldri noe der uten å måtte regne meg til hva jeg må bruke i garn etc, tungvint. Har enda ikke strikket noe fra deres oppskrifter pga dette, kunne ha lyst men…..

  7. Hei
    De fleste designene våre går opp til Ekstra stor, og vi hopper da en ekstra størrelse opp i graderingen (dvs det er egentlig 2 str mellom Stor og Ekstra stor). Hvis man skal regne ut plaggene i større størrelser enn det, er det en annen måte å tilpasse plaggene på. Det vil da bli en helt annen fasong. Jeg vet ikke hvilken størrelse du trenger, men når man kommer over str 46 så trekker man på andre måter, feks så er overarmer og ryggvidden ofte stor, mens hel lengde ikke blir noe lengre. Vi har tenkt på å lage en katalog bare til store størrelser, men hittil har ikke tiden strukket til.

Legg igjen en kommentar

