Strikk for Mirasol

Jeg har akkurat fått nyss om at det foregår en strikkeaksjon på Ravelry. Der er det noen ildsjeler som har tatt initiativ til å strikke alpakkaluer til barna på Mirasol-skolen. Det er kanskje litt rart, tenker du, men alpakka er en luksusvare, og selv om det er det perfekte fiberet for at små barn skal holde varmen på det peruanske høylandet, vel så har de rett og slett ikke råd til å bruke det. Derfor synes vi det er et supert tiltak når noen gir av tiden sin for å bidra. I mars reiser vi til Peru for å besøke skolen, og da lover jeg å ta bilder av alle de fine barna, med de fine, varme luene.

5 kommentar

  1. Hei alle sammen, jeg er stolt av at strikkelystne damer over hele verden bidrar med luer til barna i Peru. Barna har nå flyttet inn på skolen, og vi var på besøk i november. Nå reiser vi på nytt over i slutten av mars og en av de tingene jeg kunne ønske vi kunne ta med oss til dem er tovede tøfler. Vi tenger hjelp!!! Kanskje du kan tenke deg å strikke/hekle tovede tøfler i alpakka (det varmer 3 ganger så mye som ull) i barnestørrelser fra 5-10 år? Vi lover å ta dem med oss.
    En spent hilsen fra Kari

  2. Hei Kari, jeg lager en egen post på dette i dag, jeg, så synes det litt bedre. 🙂

  3. Hei!
    Så flott tiltak. Legger ut en egen link til dette på bloggen min, og gir ut invitasjonen på strikke-kvelden i kveld.
    may

  4. Tusen takk! Det er kjempesnilt av deg! 🙂

Legg igjen en kommentar

