Strikkepinnen som kunne brukes til alt

Igår fikk jeg en morsom e-post fra min kollega. Hun hadde fått et bilde av en kunde som hadde vært på besøk i utsalget vårt på Jaren tidligere denne måneden. I e-posten sto det:

Var i bryllup sist lørdag, og her er nok et bruksområde til verdens vakreste strikkepinner. Hilsen Irene.

Tusen takk til Irene for den hyggelige e-posten og for at vi fikk bruke bildet.

Igår hadde vi nok en gang tirsdagsstrikkeklubb i butikken på Løkka, og nok en gang møtte det opp masse hyggelige jenter for noen timer med strikking og sosialt. Anna Elise strikket på et skjerf i en veldig dekorativ teknikk, som jeg verken vet navnet på eller har bilde av, men hun har i alle fall lovet oss å lære oss teknikken på neste strikkeklubb. Det blir i uke 46, tirsdag 11. november klokken 17. Hjertelig velkommen til alle.

Til slutt idag vil jeg komme med en personlig anbefaling. Jeg har nettopp sett filmen «An inconvenient truth» om og med Al Gore og jeg vil anbefale alle som ikke har sett den om å ta seg tid til å sette seg ned den timen det tar og ta en titt. Det er ikke en behagelig og hyggelig film, men det burde være en oppvekker for oss alle. Og hvis du har lyst til å gjøre noe med din egen innvirkning på miljøet, så finnes det noen gode råd her.

3 kommentar

  1. Hehe – utrolig morsom bruk av HW-pinnene! 🙂 Koselig å følge med i bloggen deres! Er man alpakkafan får man nesten aldri nok 😉
    Har forresten bilde av en ferdigstrikket DSA-poncho i bloggen min 🙂

    Ha en fin helg!

  2. Takk for en hyggelig tilbakemelding. Har smugtittet på bloggen din og det fine håndarbeidet. Det er alltid en inspirasjon å se for oss som designer. Ha en god og varm strikkehøst. 🙂

  3. Heisann!
    Tenk at det er første gangen jeg har sett bloggen deres – til tross for at jeg jo har bestilt fra dere tidligere og også stadig er inne og titter på de andre sidene deres.
    Veldig hyggelig å se denne bloggen, likte veldig godt mannequin oppvisninga samt brude-pinne-bildet 😉
    Har strikket en god del av det tynne fine deilige alpakkagarnet – veerdens varmeste beste deiligste sokker bl.a. 😉 sammen med en tråd sokkegarn så er de utrolig varme og slitesterke.
    Min elskede fikk selv være med å designe seg ei lue sist vinter – to tråder tynn alpakka – og måtte navnemerke den for å være sikker på å få den tilbake om det skulle skje noe 😉

    Fortsett den flotte policy’n deres – dere har en helt unik butikk! hilsen
    Alpakka-elskeren Bente, Dalen, Telemark.

Legg igjen en kommentar

