CIFF – Motemesse i Køben

I disse dager er Oslo Fashion Week over oss, men det hindret ikke meg og Kari i å ta turen til Køben før helgen for å ta en kikk på motemessen der. I løpet av et hektisk døgn fikk vi med oss to store messehaller og litt av butikkene i sentrum. Da vi landet på Gardermoen natt til lørdag hadde vi med oss mange nye inntrykk og masse sommerfugler: Vi får masse flotte varer i butikken denne høsten!

Vesker og belter fra depeche: Vi forelsket oss helt i et dansk selskap som er drevet av en ung designer ved navn Janni Hørdum. De lager noen utrolig stilige vesker og belter i høy kvalitet. Mitt mobilkamera er ikke så bra, så jeg har stjålet et bilde fra nettsiden deres. Begge veskene på dette bildet kommer til å dukke opp i butikken i høst. Dog i litt andre farger.

Ingen bilder og ingen nettsider å vise til fra Manouk, men vi fant masse halskjeder og armbånd hos dette nederlandske firmaet. Typete design og kule fasonger. Disse gleder jeg meg veldig til.

En positiv bag: JAH/bag hadde lommebøker og vesker som vi falt veldig for, og en historie som er verdt å lese. Veskene lages av geiteskinn i India og er håndfarget og håndpreget. Skikkelig håndverk.

Handlenett av resirkulerte panteflasker er en genial sak. Jeg har en av disse fra Envirosax selv og har den alltid med meg i veska. Kjempefin, enten om jeg skal handle noe på vei hjem, eller plutselig får mer å bære. I denne serien kommer det også regnjakker med veldig godt snitt. De tar like liten eller mindre plass enn en paraply og er litt lettere å ta på seg for å holde seg tørr om det plutselig skulle komme ei regnskur. Dessuten er de myyye penere enn en allværsjakke, spesielt hvis du har en deilig alpakkajakke under. 🙂

Vi har selvfølgelig også bestilt påfyll av de populære Lalo-smykkene. Disse blir laget av harpiks (kvae) og vi har funnet en del ting som er geniale julegaver.

Sist, men ikke minst får vi nye, deilige silketopper fra Rosemunde i midten av september. Denne gangen får vi også topper med lange ermer og tights. Det blir godt under varme alpakkaklær til vinteren.

Håper dere gleder dere like mye som oss!

Legg igjen en kommentar

